viernes, 15 de mayo de 2009

WEBQUEST


HOLA A TOTHOM,



AQUÍ TENIU LA WEBQUEST QUE VÀREM FER LA NURIA, LA MARTA I JO.

ES TRACTA DE TREBALLAR LA INTERCULTURALITAT AMB NOIS I NOIES DE SECUNDÀRIA, ESTABLINT UN VINCLE AMB LA SEVA REALITAT PER MITJÀ DE LA SÈRIE FÍSICA O QUÍMICA.

ES PODRIA CONSIDERAR UN NIVELL MITJÀ D'INTERCULTURALITAT EN TANT QUE PERMET LA RESSOLUCIÓ DE CONFLICTES, LA NEGOCIACIÓ ENTRE LES PARTS IMPLICADES, PER TAL DE SUPERAR-LO I TENIR CONEIXEMENTS DELS POSSIBLES VALORS ANTAGÒNICS QUE HAN ENTRAT EN JOC I QUE HAN PROMOGUT AQUEST XOC CULTURAL.




Es vol treballar la idea d’ interculturalitat com una manera d’entendre la realitat, posant l’èmfasi en l’intercanvi, la coexistència i la convivència, evidentment sense excloure el conflicte.

3 comentarios:

  1. La vostra WQ m’ha cridat l’atenció des del primer moment que la van penjar. Partir d’un capítol d’una sèrie de TV tan popular com és Física o Química és motivador per a l’alumnat a qui va adreçat. El disseny tècnic em sembla correcte i encertat. Tot i que algun dels recursos que aporta semblen més adequats per al professorat que acompanya la realització de la WQ, en general, funcionen els enllaços i ajuden a realitzar les activitats. Per exemple, m’ha agradat molt “la graella per l’anàlisi del conflicte viscut”. Per contra, trobo a faltar algun ajut per a la realització del vídeo com a activitat final proposada. En general, la tasca està ben explicada i el procés fa reflexionar a partir d’experiències d’altres i pròpies. Quant als continguts, tracta conceptes treballat a l’assignatura, fonamentalment la resolució de conflictes i la diversitat cultural. La guia didàctica és molt completa, amb una proposta concreta de temporització. Destaca la finalitat de reflexió crítica que pretén despertar en l’alumnat. La rúbrica d’avaluació descriu i exemplifica els criteris d’avaluació dels continguts i activitats avaluables. A més, remarca la importància de l’avaluació de tot el procés així com de l’autoavaluació i la coavaluació.

    ResponderEliminar
  2. Me he fijado en vuestra WQ y me ha gustado mucho. Coincido con los comentarios de mis compañeras. Se sitúa dentro del paradigma del relativismo crítico para plantear una educación intercultural que trabaja hacia una posición interculturalista fuerte.
    Plantea abordar una intervención mediante la WQ desde un segundo nivel de interculturalidad de Lapeyronnie, reclamando una implicación directa de los alumnos con la situación de conflicto planteada en el vídeo de la serie “Física o química”.
    La elección de la serie busca la motivación del alumnado. La resolución de la WQ busca trabajar hacia un tercer nivel en el que los alumnos han de crear un vídeo como proyecto común que les permita trasladar a la realidad cotidiana el aprendizaje. Felicidades!

    ResponderEliminar
  3. Enhorabona per la feina ben feta. Sens dubte les sèries de TV tenen un gran poder de atracció i convissió davant els adolescents i resulta força interessant poder analitzar com tracten certes temàtiques d’actualitat social i quina influència tenen en el públic al que van destinades.
    Cal destacar a més a més de la riquesa de continguts que presenta la WQ, el fet que es basi en un model crític. Les característiques de la nostra societat està potenciant que els joves es posicionin davant els temes conflictius en una postura còmoda i de poc intervencionisme. Són totalment acrítics davant molts temes que els repercuteixen directament. Per aquest motiu em sembla molt bé que a través del treball que es proposa s’ensenyi a l’alumnat a ser crític davant aquells temes socials que els afecten directa o indirectament; com a membres de la societat que són s’han d’implicar i participar activament.

    ResponderEliminar